Działania na Facebooku

Kluczem do sukcesu każdej akcji dobroczynnej jest zdobycie zaangażowania ludzi. Jeśli uda się przykuć uwagę i opowiedzieć historię, to stajemy przed szansą zaangażowania darczyńcy i podjęcia przez niego działania, o które prosimy w naszym poście. Możemy poprosić o wpłatę na konto bankowe, przekazanie 1,5% podatku lub po prostu albo aż, poświęcenie swojego czasu i przesłania linka do subkonta dziecka do znajomych i udostępnienie na swoim profilu.

Mając stronę na Facebooku dla swojego dziecka musisz zacząć od osób najbliższych Tobie. Zaproś członków swojej rodziny, znajomych, przyjaciół, sąsiadów, lokalnych działaczy do polubienia Twojej strony na Facebooku, aby stworzyć solidną podstawę. Poproś osoby najbliższe, aby zaprosiły także swoich znajomych do polubienia Twojej strony.

Zdjęcie do posta

Zacznijmy od spraw technicznych. Jeśli dodajesz pojedyncze zdjęcie do posta, to najlepiej jeśli będzie ono w kształcie pionowego prostokąta w skali 2:3. Takie obrazy zajmują największą ilość ekranu, więc najbardziej przykuwają wzrok potencjalnego darczyńcy. Jeśli masz za duże zdjęcia nie musisz robić nowych, wystarczy je edytować na telefonie do pożądanego rozmiaru.

Możesz dodać także kilka fotografii do jednego posta, wtedy najlepiej użyj minimum 5 zdjęć, które stworzą galerię i zachęcą darczyńcę do kliknięcia w celu obejrzenia pozostałych obrazów.

Cenne wskazówki, które pozwolą Ci dobierać dobre zdjęcia

Jednak, co oczywiste, aspekty techniczne to nie wszystko. Przedstawiamy kilka dodatkowych wskazówek, które pozwolą Ci dobierać zdjęcia do postów:

  • Fotografia powinna być wyraźna, dobrze oświetlona, o dobrej jakości.
    Pomoże nawiązać więź z darczyńcą i zwróci jego uwagę. Powinna oddawać sens problemów z jakimi boryka się podopieczny. Na przykład, jeśli zbierasz pieniądze, ponieważ Twoje dziecko urodziło się jako wcześniak i zmaga się z konsekwencjami wcześniejszego przyjścia na świat, dodaj zdjęcie z szpitala kiedy Twoja pociecha się urodziła.
  • Unikaj wrzucania zrzutów ekranu, zdjęć z filtrem lub przerobionych fotografii!
    Takie obrazy nie będą zwracać uwagi darczyńcy. Badania mówią, że zdjęcie twarzy przyciąga największą uwagę – zachęcamy, aby właśnie buzia podopiecznego była widoczna na zdjęciu.
  • Stwórz więź z darczyńcą.
    Wiemy, że trudno jest prosić o pomoc, ale dzielenie się szczerymi i prawdziwymi zdjęciami może pomóc potencjalnym darczyńcom nawiązać kontakt i wczuć się w Twoją historię. Wzruszające zdjęcia statystycznie zwiększają szansę potencjalnej darowizny.

Treść postów

Znowu, zacznijmy od spraw technicznych. Musisz się upewnić, że ludzie widzą aktualizacje, które wrzucasz. Dlatego postuj (jeśli to możliwe) między 8 a 9 rano, często sprawdzają się także godziny wieczorne (około 19:00).

  • Najważniejszym powodem, dla którego ludzie nie przekazują darowizn na cele charytatywne, jest to, że nie zostali o to poproszeni.
    Oznacza to, że musisz pytać, prosić ponownie i wciąż prosić o darowizny.
  • Treść posta powinna być interesująca i przekonująca.
    Zainteresuj potencjalnych darczyńców pierwszym zdaniem lub nawet kilkoma pierwszymi słowami. Pisz posty, które przykują uwagę przyjaciół, znajomych, a nawet nieznajomych. Zainspiruj ludzi, aby odwiedzili subkonto podopiecznego i przekazali datki na Twój cel.
  • Pierwsze zdania są bardzo ważne, niech będą konkretną informacją, która będzie kierowała i zachęcała darczyńcę do przeczytania dalszej części.
    Zacznij np. od słów „Wiktoria każdego dnia walczy o swoją sprawność! Nie pozwól jej się poddać”, lub „Tylko pilna operacja pomoże Jasiowi wyzdrowieć!” itp.
  • Traktuj darczyńców i informacje które im przekazujesz tak jakby byli znajomymi i rodziną.
    Wytłumacz dlaczego tak ważna jest pomoc Twojemu dziecku tak jakbyś tłumaczył to przyjaciółce. Opowiedz historię, która wciągnie darczyńcę w Wasz świat.
  • Ludzi wciągają historie.
    Jeśli potrafisz podzielić się osobistym, konkretnym problemem ze swoimi darczyńcami, wywrzesz potężne wrażenie. Napisz więc o ostatnich badaniach jakie przeszło Twoje dziecko, albo o zeszłotygodniowej wizycie w szpitalu. Pokaż zdjęcie z rehabilitacji i opowiedz jak dzielne jest codziennie pojawianie się na sali do ćwiczeń. Dodaj zdjęcie stłuczonych okularów, które podczas terapii uległy uszkodzeniu co sprawia że musisz kupić nowe. Podziel się konkretnymi, autentycznymi, osobistymi historiami.
  • Bądź konkretny w swoich prośbach.
    Powiedz o konkretnych kwotach pieniędzy, które są potrzebne i konkretnych rzeczach czy usługach, które uda się za nie kupić. Np. napisz, że potrzebujecie jeszcze 1000 zł na wózek inwalidzki, albo 500 zł, aby zapewnić kolejny miesiąc rehabilitacji.
  • Pokaż, że Twoja prośba jest pilna.
    Pokazując, że środki są potrzebne do końca tego miesiąca motywujesz potencjalnego darczyńcę do podjęcia działań już teraz, zanim będzie za późno.
  • Poproś darczyńców o udostępnienie.
    Skorzystaj z okazji, aby zachęcić ich do pochwalenia się tym, że pomagają. Nawet jeśli tylko niewielka część darczyńców faktycznie publikuje posty na temat swoich darowizn, i tak zwiększa to zasięg posta, więc nie zaszkodzi zapytać.
  • Pamiętaj, że darczyńca to bohater, który pomaga Twojemu dziecku.
    Nie zapominaj o nim i nie pisz tylko o sobie i o waszych potrzebach. Chociaż może to wydawać Ci się dziwnie, zwróć się do niego: „To właśnie Ty możesz nam pomóc! Twoja darowizna ma wpływ na zdrowie Amelki. Przekaż darowiznę już dziś, a zapewnisz jej godzinę rehabilitacji!”

Częstotliwość postów

Musisz pamiętać, że darczyńcy będą się angażować tylko wtedy, kiedy będą widzieli zaangażowanie z Twojej strony. Jeden post dziennie to niezbędne minimum. Jeśli będziesz wrzucać jeden post na tydzień, darczyńcy zapomną, a na ich tablicy Facebookowej, w połączeniu z mnóstwem innych informacji,  będzie on niezauważalny.

Wezwanie do działania

Na końcu każdego posta koniecznie umieść link do subkonta i do wpłaty! Kiedy darczyńca pozna już Waszą historię musi mieć wskazane konkretne miejsce, gdzie może przekazać wsparcie. Dlatego zawsze pamiętaj o wklejeniu linka do subkonta.

Nie zapomnij podziękować!

Wyróżnij ​​swoich niesamowitych darczyńców postem z podziękowaniami. Jeśli udało się zebrać pieniądze np. na ortezy, darczyńcy zasługują na to, aby to uczcić.