Działania na Facebooku
Kluczem do sukcesu każdej akcji dobroczynnej jest zdobycie zaangażowania ludzi. Jeśli uda się przykuć uwagę i opowiedzieć historię, to stajemy przed szansą zaangażowania darczyńcy i podjęcia przez niego działania, o które prosimy w naszym poście. Możemy poprosić o wpłatę na konto bankowe, przekazanie 1,5% podatku lub po prostu albo aż, poświęcenie swojego czasu i przesłania linka do subkonta dziecka do znajomych i udostępnienie na swoim profilu.
Mając stronę na Facebooku dla swojego dziecka musisz zacząć od osób najbliższych Tobie. Zaproś członków swojej rodziny, znajomych, przyjaciół, sąsiadów, lokalnych działaczy do polubienia Twojej strony na Facebooku, aby stworzyć solidną podstawę. Poproś osoby najbliższe, aby zaprosiły także swoich znajomych do polubienia Twojej strony.
Zdjęcie do posta
Zacznijmy od spraw technicznych. Jeśli dodajesz pojedyncze zdjęcie do posta, to najlepiej jeśli będzie ono w kształcie pionowego prostokąta w skali 2:3. Takie obrazy zajmują największą ilość ekranu, więc najbardziej przykuwają wzrok potencjalnego darczyńcy. Jeśli masz za duże zdjęcia nie musisz robić nowych, wystarczy je edytować na telefonie do pożądanego rozmiaru.
Możesz dodać także kilka fotografii do jednego posta, wtedy najlepiej użyj minimum 5 zdjęć, które stworzą galerię i zachęcą darczyńcę do kliknięcia w celu obejrzenia pozostałych obrazów.
Cenne wskazówki, które pozwolą Ci dobierać dobre zdjęcia
Jednak, co oczywiste, aspekty techniczne to nie wszystko. Przedstawiamy kilka dodatkowych wskazówek, które pozwolą Ci dobierać zdjęcia do postów:
Treść postów
Znowu, zacznijmy od spraw technicznych. Musisz się upewnić, że ludzie widzą aktualizacje, które wrzucasz. Dlatego postuj (jeśli to możliwe) między 8 a 9 rano, często sprawdzają się także godziny wieczorne (około 19:00).
Częstotliwość postów
Musisz pamiętać, że darczyńcy będą się angażować tylko wtedy, kiedy będą widzieli zaangażowanie z Twojej strony. Jeden post dziennie to niezbędne minimum. Jeśli będziesz wrzucać jeden post na tydzień, darczyńcy zapomną, a na ich tablicy Facebookowej, w połączeniu z mnóstwem innych informacji, będzie on niezauważalny.
Wezwanie do działania
Na końcu każdego posta koniecznie umieść link do subkonta i do wpłaty! Kiedy darczyńca pozna już Waszą historię musi mieć wskazane konkretne miejsce, gdzie może przekazać wsparcie. Dlatego zawsze pamiętaj o wklejeniu linka do subkonta.
Nie zapomnij podziękować!
Wyróżnij swoich niesamowitych darczyńców postem z podziękowaniami. Jeśli udało się zebrać pieniądze np. na ortezy, darczyńcy zasługują na to, aby to uczcić.